LUGI tvåa i publikligan

På samma sätt som för herrlagen har det gjorts en uppföljning i hur TV och press har följt damlagen.

I exponeringstid är Skuru det lag som fått mest tid med ca 36 timmar medan tvåan Skövde ligger på 28 timmar. LUGI har fått ca 18 timmar i exponeringstid vilket placerar dem på en sjundeplats.

Sävehof, som dominerat damhandbollen och spelat Champions League har haft ca 22 timmar i exponeringstid men har klart flest tittare på ca 21 500 000. Här har LUGI ”klättrat” till en fjärdeplats med 7 000 000 tittare och är med det klart bästa Skånelag.

Av arenorna finns Sparbanken Skåne Arena på en tredjeplats både vad gäller exponeringstid (13 timmar) och tittare (5 000 000).

Exponeringstiden för damhandbollen har ökat från 23 timmar förra säsongen till 103,5 timmar senaste säsongen vilket ger en ökning med 447 % (!!!!).

I press har LUGI:s damlag förekommit på ca 80 bilder i Sydsvenskan, Skånskan och Kvällsposten plus en del andra tidningar mer slumpmässigt. Klart störst exponeringsvärde av dessa tidningar har Sydsvenskans publiceringar.

I publikligan finns LUGI på en andraplats precis efter Sävehof. (se bild).

150623 Publik Damlaget

Skribent Lars-Erik Nilsson

Fler nyheter från Damer